MITT KÄRA FRÖSLUNDA, typ

Haka på när jag promenerar i småstan
Kaxiga småbarn dominerar sin gårdsplan
För det är varken vitt eller svart
Där vissa går på friskis och vissa på tjack
Där vissa pluggar till tentor och drömmer om stan
Där vissa gubbar e Svensson, vissa tuggar i centrum
Slutet är tungt för den som stupade ung
Vissa får bara se sin mormor plus en kruka med jumm
Där vissa ger sonen spö
Där vissa fyller säterna på tunnelbanevagnarna med fågelfrön
Där vissa ber sin morgonbön
Här vissa har 3 gånger mer än va grannen har i månadslön
Min förort är en egen statsdel
Varken någon under, över eller medelklass del
De e där jag kommer ifrån
Ingen betong eller så
Men de finns alltid paraboler på balkongerna å

Det kommer aldrig nånsin vara perfekt,
Men de e där jag kommer ifrån

Kommentarer

lägg en fet

namn:
kom ihåg mig

bloggadress:

skiv tills du får kramp:

tack för den